
Jak se změnila koncepce kanceláří během pandemie
VĚDĚLI JSTE, ŽE:
1. Srdce kanceláře
Tento prostor je pomyslným srdcem společnosti. V rámci půdorysu je umístěný v „centru dění“, kde je vyšší přirozený tok lidí. Vhodné je použití příjemných svěžích barev, zeleně, přírodních materiálů a hravá kompozice. Také se někdy využívá barové sezení, kde si zaměstnanec může chvíli posedět, občerstvit se, podebatovat s kolegy a následně se přesunout na mítink, ke svému pracovnímu místu nebo domů.


2. Osobní pracovní prostor
Nadále je důležité poskytnout lidem klidné pracovní místo, kde si mohou uložit své osobní věci a nerušeně se soustředit na práci. Mají zabezpečené adekvátní osvětlení a ergonomické sezení. V čase pandemie jsou novinkou ve veřejném interiéru různé oddělovací stěny, paravány a příčky, které představují zábranu šíření viru.
Open space se dělí na menší seskupení pracovních míst. Ty však nyní mění svůj charakter. První kategorii představují klasická trvalá pracovní místa, která jsou osobním prostorem konkrétního zaměstnance. Ten chodí do práce několikrát týdně, na stole a v zásuvkách má svoje nezbytnosti. Co se však stane, když zaměstnanec chodí do práce jen párkrát do měsíce? Společnosti začínají uplatňovat ve svých kancelářích principy coworkingového prostředí. Pro to je charakteristické sdílené pracovní místo s ostatními kolegy, což má pozitivní vliv na psychiku a tím pádem i na výkon.
V takovém prostředí se snáze sdílejí zkušenosti, inspirativní nápady a kreativní řešení situací. Každý má k dispozici polohovatelnou kancelářskou židli, vhodné osvětlení i stůl, ale po odvedené práci odchází domů i se svými věcmi, a tak je místo následující den připravené pro jiného zaměstnance.


NÁŠ TIP:
3. Místo formálních setkání
Tyto prostory jsou jedněmi z prvních, kde klient nebo nový zaměstnanec přichází do kontaktu s firmou. Jsou něco jako vizitka a plní reprezentativní funkci. Proto je důležité se zamyslet, jaké cíle a image chcete v zasedačce komunikovat. Upřednostňuje se zde využití židlí s fixní výškou sedadel, aby byly zarovnané v jedné výšce a působily vizuálně jednotně. Zapomínat by se nemělo ani na strategicky umístěné logo společnosti, které dodá celkovému vzhledu místnosti profesionální ráz a pomáhá budovat dobré povědomí o značce.
Základem úspěchu v práci jsou spokojení lidé. Vytvořte svým zaměstnancům co nejpřívětivější prostředí, kde budou vznikat jen samé zajímavé a kreativní nápady.

