cz-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img

 


Quinoa salát s medově-makovou zálivkou


Jelikož máme letní sezónu, chtěla jsem vás inspirovat nějakým novým svěžím receptem. Ideální na léto je zdravý salát, ale nechtěla jsem dělat ovocný. Ale spíše něco víc kyselé a pikantní a vhodné i jako pokrm na večeři. Proto jsem zvolila salát s Quinoa, avokádem, čerstvými borůvkami, špenátem, rukolou a medově-makovou zálivkou.
Tento salát má skutečnou sílu. Obsahuje 6 tzv. superpotravin (špenát, maliny, borůvky, avokádo, mandle a quinoa). Jedná se o potraviny, které mají mimořádně pozitivní vliv na naše zdraví.


Dost psaní kolem - pojďme na samotný recept ;-)


Co všechno budeme potřebovat?


(Asi na 4 porce)


✓ 5 polévkových lžic olivového oleje

✓ 5 lžic řepkového oleje

✓ 1 kávovou lžičku citronové kůry

✓ 3 lžíce citronové šťávy

✓ 2 lžíce medu

✓ 1 lžička dijonské hořčice

✓ 2 lžičky máku (nerozdrceným)

✓ 200 g vařené quinoy

✓ 100 g krájených mandlí

✓ 500 g čerstvého špenátu

✓ 100 g rukoly

✓ 150 g čerstvých borůvek

✓ 150 g čerstvých malin

✓ 2 avokáda (měkké)

✓ 200 g sýru feta


 

cz-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img1

 


A takto to připravíme:

 

Špenát a rukolu omyjeme, odstraníme tvrdé stopky a vložíme do misky na salát. Oloupeme obě avokáda, nakrájíme na kostičky a rozdrobíme sýr feta.

 

 

cz-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img2

 

 

V samostatné misce rozděláme zálivku z olivového a řepkového oleje, přidáme citrónovou šťávu a nastrouhanou kůru z citronu, med, hořčici a mák. Zálivku přidáme do salátu až těsně před jeho podáváním, a dobře promícháme. A náš mimořádně zdravý salát je hotový.

 

 

cz-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img3

 


Dobrou chuť!